Budowa drogi widziana z lotu ptaka

Prace na trasach Łapy – Roszki Wodźki i Wysokie Mazowieckie


08.07.2025



Ta inwestycja znacząco poprawi komfort i bezpieczeństwo podróżnych. W poniedziałek plac budowy jednego z największych przedsięwzięć infrastrukturalnych w regionie odwiedzili: wicemarszałek Marek Malinowski, radny Jerzy Leszczyński oraz doradca marszałka ds. samorządu terytorialnego Piotr Łapszo.

Inwestycja obejmuje budowę i rozbudowę dróg wojewódzkich nr 681, 682 i 678 na odcinku ponad 25 km. W ramach projektu powstają m.in.: obwodnice miejscowości: Roszki-Wodźki, Łapy, Brok i Mazury, trzy estakady o łącznej długości około 1,7 km, nowe mosty, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, zjazdy, zatoki autobusowe, oświetlenie drogowe na rondach i skrzyżowaniach, a także kompletna kanalizacja deszczowa.

Przedstawiciele samorządu województwa oraz wykonawcy dokonali przeglądu najważniejszych punktów inwestycji, m.in. rejonów wybudowanej jednej z estakad oraz obwodnic miejscowości.

To jedna z największych inwestycji drogowych w historii naszego regionu. Jej realizacja nie tylko zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców, ale również poprawi dostępność komunikacyjną i wesprze rozwój gospodarczy całego województwa

– mówił wicemarszałek Malinowski.

Za realizację projektu odpowiada firma Strabag.

– Jeżeli chodzi o obwodnicę Łap to dało się w całości zrealizować estakadę E6. Mamy w tej chwili wykonane wszystkie podpory oraz w 100 procentach ustrój nośny. W tej chwili realizujemy estakadę E5, gdzie przystępujemy do kolejnego etapu pracy. Budowę trzeciej estakady E4 rozpoczęliśmy najpóźniej, bo wiosną tego roku – powiedział Grzegorz Romaniuk, kierownik techniczny. – Jeżeli nie będzie przeciwskazań pracę ukończymy w przyszłym roku. Mamy tu na pewnych odcinkach strefę orła, czyli obszar wokół gniazda ptaków drapieżnych, takich jak orły, który jest chroniony przed działalnością człowieka i to są pewne utrudnienia, które mogłyby wydłużyć część prac. Natomiast pozostałe roboty na odcinku drogi wojewódzkiej 678 są prowadzone na razie zgodnie z planem – dodał.

Całkowita wartość inwestycji to blisko 455 milionów złotych. Zdecydowana większość – ponad 420 mln zł – pochodzi ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021–2027. Pozostała część finansowania została zabezpieczona z budżetu Województwa Podlaskiego oraz budżetu państwa.

Zakończenie wszystkich prac planowane jest na lipiec 2026 roku.