Plany na kolejne dni wizyty: kompetencje cyfrowe, edukacja dorosłych i integracja społeczna
Przed delegacją trzy kolejne dni intensywnych spotkań w instytucjach edukacyjnych Barcelony. W programie znajdują się m.in. wizyty w:
· Barcelona Activa – jednostce odpowiedzialnej za rozwój kompetencji zawodowych, wspieranie przedsiębiorczości i innowacyjnych projektów społeczno-edukacyjnych,
· Centro de Formación d’Adults Maria Rubies – placówce specjalizującej się w edukacji dorosłych, nauczaniu języków i integracji społecznej,
· Foment Formació – instytucji prowadzącej szeroki zakres kursów zawodowych i technologicznych,
· Fundación Pere Tarrés – organizacji non-profit działającej na rzecz edukacji, pracy socjalnej i wsparcia integracji społecznej.
– W kolejnych dniach szczególnie skupimy się na rozwiązaniach dotyczących edukacji dorosłych i rozwoju kompetencji cyfrowych – zapowiada Bogdan Dyjuk. – To obszary, które w Podlaskiem nabierają coraz większego znaczenia, zwłaszcza w kontekście zmian na rynku pracy.
Wicemarszałek Marek Malinowski dodaje:
– Chcemy wykorzystać tę wizytę do nawiązania trwałych relacji z katalońskimi instytucjami oraz poznania dobrych praktyk, które wzmocnią regionalną politykę edukacyjną. Wierzę, że zdobyta tutaj wiedza przełoży się na konkretne działania i inicjatywy w naszym województwie.
Skład delegacji uczestniczącej w wizycie studyjnej w Hiszpanii
W wizycie studyjnej w Barcelonie uczestniczy 20-osobowa delegacja z województwa podlaskiego. To przedstawiciele kluczowych instytucji związanych z edukacją, szkolnictwem zawodowym, rynkiem pracy oraz administracją regionalną. W skład delegacji wchodzą m.in.: reprezentanci Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, w tym dyrektor Departamentu Zarządzania Funduszami i Programami Karolina Perkowska, przedstawiciele Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku, reprezentanci placówek edukacyjnych i centrów szkolenia zawodowego, przedstawiciele instytucji rozwoju regionalnego, środowiska naukowego i eksperckiego, reprezentanci organizacji branżowych i klastrów.




