Jednym z działań Podlaskiego Centrum Eksportera jest organizacja stoisk grupowych na największych wydarzeniach branżowych na świecie. Firmy mogą wystawić się na nich z dofinansowaniem i wsparciem logistycznym. Kolejne stoisko przygotowane zostało dla branży kosmetycznej, a wybór padł na rynek azjatycki – wymagający i konkurencyjny, ale doceniający produkty naturalne i autentyczne. A z takich słynie nasz region.
- Azja jest dla nas całkowicie nowym kierunkiem, ale widzimy tu ogromny potencjał dla kosmetyków naturalnych, opartych na ziołach. Cieszy nas duże zainteresowanie naszymi produktami i liczymy na kontynuację rozmów po targach – oceniła Barbara Angielczyk reprezentująca markę JOZKA.
- Targi to okazja, żeby sprawdzić, jak rynek funkcjonuje i jak jesteśmy postrzegani. Produkujemy kosmetyki metodą rzemieślniczą, nie używamy plastiku, a opakowania robimy ze szkła, papieru i aluminium. Azjaci widzą naszą markę jako alternatywę dla tego, co oferuje ich rynek i doceniają to – podkreślił Grzegorz Sienkiewicz, dyrektor zarządzający Mydlarni 4 Szpaki.
Podlaskie Centrum Eksportera odpowiada za całą logistykę wyjazdu: zakup przestrzeni, projekt i budowę stoiska, transport produktów oraz organizację podróży i noclegów. Poza dofinansowaniem firmy korzystają z pełnego wsparcia organizacyjnego.
- Wspólny wyjazd to bardzo dobre rozwiązanie ze względu na logistykę. Lepiej z naszej perspektywy jest pojechać z kimś, nie martwić się o każdy element – podróż, przewiezienie eksponatów czy zakup powierzchni. Jest wtedy po prostu łatwiej – powiedziała Izabela Samojluk, reprezentująca firmę Aromatique.
Duże znaczenie ma wygląd stoiska – jego wielkość, kolorystyka i ekspozycja produktów. Stoisko grupowe pozwala stworzyć większą, bardziej atrakcyjną przestrzeń, na którą pojedyncze firmy rzadko mogą sobie pozwolić.
- Stoisko jest przepiękne, robi wrażenie, są cztery firmy, jest przestrzeń do rozmów, jesteśmy zadowolone. Samodzielnie nie zdecydowalibyśmy się na tak duży metraż. Chcemy pozyskać jak najwięcej klientów. Konkurencja jest duża, ale potencjał rynku ogromny – podsumowała Justyna Mocarska, współwłaścicielka firmy Equalan Pharma.
Misja odbyła się w terminie 9-16 listopada 2025 r. Podlaskie Centrum Eksportera planuje stoiska na kolejnych wydarzeniach, między innymi na targach mebli i wyposażenia wnętrz INDEX w Dubaju. Firmy, które chcą wystawiać się za granicą z dofinansowaniem PCE mogą zgłaszać się do Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego (targipce@pfrr.pl).
Informacje o aktualnych naborach znajdują się na portalu www.centrumeksportera.pl oraz w mediach społecznościowych Podlaskiego Centrum Eksportera.
Podlaskie Centrum Eksportera jest dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027.
Zobacz również:
Misja gospodarcza w Bangkoku: Podlaskie podbija Azję
Firmy z Podlaskiego na Tech Week Singapore 2025. Podsumowanie misji gospodarczej.
Podlaskie Centrum Eksportera otwiera drzwi do Azji. Firmy z województwa podlaskiego na targach Manufacturing World 2025 w Osace